Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

88. Dostawa okien

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-03-15
wyślij wiadomość

 yupiii przyjechały okienka.

Jak wcześniej pisałam, okna z firmy OKNOPLAST, profil PLATINIUM, kolor złoty dąb.

mojabudowa.pl - blog budowlany

pierwsze okno juz zdjęte blog budowlany - mojabudowa.pl

 

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany
 

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

a po 20 mintach już wszytskie były ściągne z auta blog budowlany - mojabudowa.pl

 

teraz czas na montaż blog budowlany - mojabudowa.pl

4Komentarze
Data dodania: 2010-03-15 09:56:02
Ale fajnie!!! Ja też się już nie mogę doczekać do okien, ale u nas to jeszcze trochę potrwa! Czekam na wstawienie okien:) Przy okazji mam pytanie, Madziu, piszesz, że to profil Platinium, a tymczasem na taśmie widnieje napis Veka -my bierzemy okna z Vetrex-u właśnie z profilem Veka;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-15 10:13:00
KASIAROS
hej Kasiu. U nas montaż trwa, także podskocze na budowe i porobie jakies fotki :D Oknoplast opiera sie na profilach Veki. Bierze od niech bardzo duze ilosci, takze specjalnie dla nich został stworzony profil (na ich potrzeby)i został on nazwany PLATINIUM :) taka to wlasnie historia :D. Niech szybciutko Wam wstawiaja okienka :D
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-15 12:58:53
Aha, to już wszystko rozumiem;) My oczywiście nie zdążymy teraz uporać się z oknami - okna i dachówkę zostawiamy na urlop letni. Jedyne, co zrobimy, to chyba już sobie te rzeczy zamówimy! Ja czekam na montaż Waszych okien:)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-15 13:15:21
kasiaros
Kasiulek zamawiajcie, bo teraaz są jeszcze promocje zimowe i można niezłe ceny wynaleźć :) Fotki z montażu dzisiaj :)
odpowiedz

87. Skrawki blachodachówki

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-03-10
wyślij wiadomość

W związku z pytaniami o pozostałość blachodachówki, wklejam fotkę

mojabudowa.pl - blog budowlany

dopiero teraz udalo mi sie zrobić fokę, bo śniegi stopniały blog budowlany - mojabudowa.pl.

Także ta górka, która jest to są wszystkie odpadki po pracy dekarzy blog budowlany - mojabudowa.pl

 

PS. W czwartek okienka będą blog budowlany - mojabudowa.pl

86. Ogrodzenie

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-03-08
wyślij wiadomość

Wczoraj mąż był na działce i wymierzał ogrodzenie. Wyszło 70 przęseł ogrodzenia betonowego (ogrodzenie  z 2 stron), bo od frontu będzie klinkier. Z jednej strony mamy siatkę i wzdłuż niej posadzę tuje. 

Co do  ogrodzenia, podobają mi się płyty a'la łupek

mojabudowa.pl - blog budowlany

wersja jaśniejsza

 

mojabudowa.pl - blog budowlany

wersja ciemniejsza.

Nie wiem na którą się zdecydować blog budowlany - mojabudowa.pl

 

Chciałabym żeby pierwsza płyta od góry była ozdobna, ale tutaj nie mam jeszcze pomysłu co to konkretnie mogłoby być.

Chcemy dać 4 płyty do góry co daje 2 metry wysokości, z czego pierwsza płyta od dołu byłaby częściowo "wpuszczona" w ziemię i tam zabetonowana. Gdybyśmy tak zrobili nie musielibyśmy robić pomurówki blog budowlany - mojabudowa.pl i ogordzenie z automatu byłoby troszkę niższe.

Ech te wybory, im dalej tym coraz trudniejsze blog budowlany - mojabudowa.pl

 

PS. Kobitki a dla Was z okazji naszego święta wszystkiego najlepszego

mojabudowa.pl - blog budowlany

i coś na osłodę

mojabudowa.pl - blog budowlany

14Komentarze
msz-n  
Data dodania: 2010-03-08 10:06:01
Wiesz, że "betonówki" są tłoczone/ozdobne tylko z jednej strony? Chyba, że można też zamówić z wzorem 2-stronnym. W każdym razie te "standardowe" nie wyglądają zbyt ładnie od środka. Może więc nie takie wysokie? - będzie wtedy delikatniejsze, nie przytłoczy działki i domu...?
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 10:10:39
MSz-N
Niestety wiem, pytałam o 2-stronne przetłoczenie i troszkę cięzko z tym. I zastanawiam się czy tej "ładniejszej" strony nie dać od strony domu :)
odpowiedz
gosc
Data dodania: 2010-03-08 10:18:59
dla mnie jak w więzieniu
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 10:22:21
obs
wlasnie dlatego chce ostatnia płyte dac ozdobna :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 10:24:51
obs
nie chce stworzyć efektu jakbyśmy chcieli się odgrodzić od całego świata
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 10:46:17
Madziu, dzięki za życzenia i oczywiście wzajemnie:) Jeśli chodzi o ogrodzenie, to niestety - jestem przeciwnikiem tego typu przęseł, a to dlatego,że przez całe życie mieszkałam w domu jednorodzinnym, wokół którego był właśnie taki "płot". Jak tylko dziadkowie przepisali dom rodzicom, ci wyrzucili betony i dali zwykłą siatkę. Dziś to miejsce jest nie do poznania - przepięknie obrośnięte tujami, a siatki w sumie już nawet nie widać. Ja natomiast mam z dzieciństwa obraz zabetonowanego podwórka:( Nasi sąsiedzi też sprawili sobie takie ogrodzenia (niektórzy dali właśnie tę "ładniejszą" stronę od podwórka i - bez obrazy - od ulicy ich posesje wyglądają okropnie!) Jeśli już tak bardzo chcecie tego typu betony, to dajcie stroną ozdobną od ulicy, a w środku obsadźcie jak największą ilością krzewów, iglaków, bo inaczej zrobi się faktycznie bardzo szaro i nieprzyjemnie. Może uda Wam się znaleźć takie przęsła dwustronne - byłoby delikatniej. Przepraszam za ten komentarz, ale wiem, jak się czułam jako dziecko, żyjąc w tych betonowych murach. Wybór jednak należy do Was i rozumiem, że to, co podoba się jednym, nie musi podobać się drugim;)Pozdrawiam ciepło w ten piękny dzień!
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 11:28:32
kasiaros
Kasiu nie ma za co ja również dziękuję :) Właśnie w tym problem, że cięzko o 2-stronne przetłoczenia. Tuji, krzewów będzie bardzo dużo także mam nadzieję ze szybciorkiem wszystko urośnie. A za komentarz nie przepraszaj, po to wrzucam wpisy na bloga zeby poznać zdanie innych, czy jest ono negatywne czy pozytywne zawsze daje duzo do myslenia i pozwala spojrzec z innej strony na daną sprawe, takze dziekuje. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 11:49:59
Magda,
jak obsadzisz ogrodzenie zielonymi krzewami, to będzie ok. Tuje u moich rodziców mają już ponad 2 metry wysokości i świetnie odgradzają ich od sąsiadów! Przemyśl tylko sprawę, z której strony będziesz miała tą ozdobną część przęseł - jeśli Wam się nie spieszy, to w czasie mojego urlopu mogę pstryknąć fotki płotu moich sąsiadów (jest on z lewej strony, czyli nieozdobnej od ulicy). Miłego dnia:)
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2010-03-08 12:12:37
żeby szybko urosły...
niestety min. 5 lat, jeśli to będą gat. szybko rosnące... Chyba że kupicie już b.duże tuje. Im wyższe, tym większe niebezpieczeństwo, że rośliny moga "wypaść". "Na szybko" zostają bluszcze, winobluszcze, a z rocznych fasole czy grochy ozdobne. Niestety to ogrodzenie można kłaść tylko ozdobną częścią na zewnątrz, inaczej stworzysz bunkier. Natomiast, jeśli Was stać, można montować po 2 płyty - wówczas z każdej strony widać wzór. Albo... jeśli macie zdolności plastycznie, puścić na kawałku wodze fantazji i zrobić swój własny zaczarowany ogród. Powiesić lustro, zrobić "niby-furtkę"... po prostu pobawić się tymi szarościami... Jeszcze jedno. Kompromisem może być bardziej ażurowy, też betonowy wzór imitujący konary drzew. Beton można malować, więc zawsze można prysnąć to np. brązem... Na koniec powtórzę jak mantrę - czy rzeczywiście potrzebujecie 2m tego płotu? Złodziej, jak będzie chciał i tak przez nie przejdzie.
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 12:18:07
Kasiaros
Kasiula byłabym bardzo wdzieczna za fotusie. Do ropoczecia prac na dpłotem jeszcze troszke czas minie, także napewno zdazysz :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 12:23:45
MSn-z
ech ... no wlasnie nie bardzo bym chciala rosliny "wyrosniete", raczej sama wolalabym je pielgnowac i patrzec jak rosna:). Moje zdolnosci lastyczne pozostawiaja wiele do zyczenia, także nawet nie bede eksperymentować :D. Mam niesmak do plastyki, po tym jak w szkole miała nauczyciela maniaka plastyka co wydziwiał rozne rzeczy i kazał np. malowac PSA KTORY NIE JESTEM PSEM ;/ Podwojny płot nie wchodzi w gre - za drogo :(. Mąż się uparł na 4 plyty w przesle. Ostatnia płyta ma byc czesciowo wkopana w ziemie i zalana betonem, wtedy plot mialby okolo 1,7 m ... ech, nie wiem chyba z męzem musze "wieczorem" pogadac ;-).
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 12:25:16
MSz-n
przepraszam z aliterówke, oczywiście ze w tytyle mialo być MSz-n :) mam nadzieje ze zostanie mi to wybaczone ;-)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 12:56:37
Madziu, fotki oczywiście zrobię i wyślę na Twoją pocztę, by nikogo przypadkiem nie urazić, pokazując je publicznie. Tymczasem obejrzałam na swoim blogu zdjęcia z zewnątrz mojego domu i tam widać z daleka płot sąsiadów - oto link: http://www.kasiaros.mojabudowa.pl/?menu=pokaz&miesiac=5&rok=2009&page=2
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-08 13:22:01
kasiaros
dziękuję za linka, byłam widzialam :) mimo wszystko czekam na fotusie bo lepiej bedzie widac :) Dziekuje jeszcze raz. Pozdrawiam
odpowiedz

85. Ogród - oświetlenie

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-03-05
wyślij wiadomość

Wybiegając troszkę w przyszłości zaczęłam przeglądać co ciekawego jest w ofercie ogrodowej. Moją uwagę przykuły lampy ogrodowe.

mojabudowa.pl - blog budowlany

Prosta, bez żadnych udziwnień, a ja tam prostotę uwielbiam blog budowlany - mojabudowa.pl

Wykonana z nierdzewnej stali z kloszem z tworzywa sztucznego.  Konstrukcja oprawy i zastosowane materiały zapewniają wysoką odporność mechaniczną oraz odporność na wnikanie wody i pyłu.

Wymiary:
- średnica 8cm
- wysokość 65cm
 

 Myślę, że do oświetlenia drogi wjazdowej są okey blog budowlany - mojabudowa.pl

12Komentarze
Data dodania: 2010-03-05 13:20:39
Piękna lampa! Ja też uważam, że piękno tkwi w prostocie:)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-05 13:48:46
kasiaros
też mi się podoba, masz rację im bardziej proste tym bardziej eleganckie :)
odpowiedz
martekj  
Data dodania: 2010-03-05 13:54:49
ładna lampa. A jak chciałabyś ją montować? Przy podjeździe? Bo ja to bym ją szybciutko skosiła;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-05 13:57:40
martekj
dziękuję, też mi się podobają. Instalacja przy podjeździe i wzdłuż drogi z kostki do garazu za domem :). A co do koszenia lamp to trza kupić kilka na zapas ;-)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-05 13:58:58
:))
Bardzo ładna lampa. Zgadzam się z komenatrzem kasiaros. Prostota jak to się teraz mówi rulez ;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-05 14:02:12
indywidualny
rulez powiadasz ... he he to ja daleko za murzynami jestem :D
odpowiedz
marcin  
Data dodania: 2010-03-05 17:23:33
lampiszony
Witam polecam te lampy, świecą u mnie już ponad 2 lata. jedyny minus to lekkie zółkniecie elementu plastikowego. Ja mam wnich żarówki 25 W i pprzy 6 sztukach na odcinku 50 metrów dają rade,szczelne, eleganckie. odrazu mówie dokupcie minimum 2 !!! więcej. Zawsze wam ktoś wjedzie samochodem :) albo co gorsza rowerem. Znam to z autopsji
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-05 18:20:50
Świetna lampa! Podoba mi się.Mniej mi się podoba pomysł koszenia lamp :))
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2010-03-05 21:14:14
świetna, ja też ją biorę pod uwagę
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-06 14:14:45
Marcin
oj tak 2-3 szt na zapas dokupi się. Dziękuję za opinie, teraz jestem już w 100 % przekonana do tych lamp.
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-06 14:16:18
magnolia0joaska
dziękuje Asiu. Oj tak pomysł koszenia lamp rzeczywiście średnio he he chyba trzeba pomyśleć nad jakimiś osłonami :D
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-06 14:17:04
virion
nam też się podoba :) my już jesteśmy zdecydowani :)
odpowiedz

84. Wady i zalety tynków

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-03-04
wyślij wiadomość

Temat ciagle mnie męczy, przejrzałam kiladziesiąt stron na temat tynków ...

Oto podsumowanie. 

Zalety tynków gipsowych:
- możliwość maszynowego wykonywania prac tynkarskich (nakładanie tynku za pomocą agregatu tynkarskiego), 
- przy stosunkowo małym nakładzie pracy i niewielkim zużyciu materiału uzyskuje się około 150 m2 ułożonego tynku w ciągu dnia, 
- możliwość otrzymania powierzchni idealnie równej i gładkiej (bez dodatkowego szpachlowania), którą można wykończyć dowolną techniką, 
- dobra izolacyjność cieplna i akustyczna, 
- utrzymywanie mikroklimatu przyjaznego człowiekowi – gips wchłania nadmiar wilgoci i oddaje ją, gdy w pomieszczeniu jest zbyt sucho. 

Wady tynków gipsowych:
- gips przy stałym dopływie wilgoci (deszcz, silne osadzanie się rosy) jest rozpuszczalny, dlatego nie stosuje się gipsu do tynków zewnętrznych - nawet jako dodatku do innych zapraw - ani do pomieszczeń o stałej wilgotności.
- stałe, naprzemienne nawilżanie i wysychanie prowadzi do pęcznienia i przez to do postępującego niszczenia struktury (fałszywie nazywanego "butwieniem gipsu").
- elementy stalowe (siatki Rabitza, uchwyty do zawieszania) w przypadku używania gipsu muszą być chronione przed korozją (malowanie ochronne, lakierowanie, ocynkowanie).


Zalety tynków cementowo-wapiennych

- bardzo wysoka wodoodporność, możliwość stosowania w pomieszczeniach mokrych tj. łaźnie, baseny, suszarnie
- wysoka mrozoodporność
- paro przepuszczalność tynku
- bardzo dobra wytrzymałość mechaniczna 

Wady tynków cementowo-wapiennych
- co najmniej 3 warstwowa struktura tynku (obrzutka, tynk, głaź)
- gruba warstwa tynku 6-30 mm
- duża pracochłonność wykonania tynku
- chropowata struktura tynku, potrzeba szpachlowania gładzią
- bardzo duża ilość wody niezbędna do odparowania z gotowego tynku


Co warto wiedzieć.

Jeżeli Twój dom wykonany jest w technologii tradycyjnej murowanej z materiałów zapewniającej wysoką paro przepuszczalność tj. cegła dziurawka, pustak porotherm, ytong i chcesz mieć korzystny mikroklimat wybierz rozwiązanie systemowe polegające na zastosowaniu od zewnątrz budynku watę mineralną do ocieplenia budynku wraz z mineralną wyprawą tynkarską barwioną w masie lub zastosuj farby silikatowe lub sylikonowe. Od wewnątrz zastosuj tynki cementowo-wapienne i gładź wapienną. Opisany wyżej system jest drogi w wykonaniu i nakładach materiałowych ale daje najlepsze wyniki.

Jeżeli natomiast masz zamiar zastosować na ściany zewnętrzne materiał wapienny tj. suporex, silka i ocieplić mury zewnętrzne styropianem oraz położyć tynk akrylowy, to nie warto wchodzić w drogi tynk cementowo-wapienny ze szpachlowaniem i warto wybrać tynk gipsowy.
 

9Komentarze
Data dodania: 2010-03-04 13:30:07
Magda, z tymi tynkami jest tak jak ze wszystkim w czasie budowania - nam większość fachowców polecała tynki gipsowe, bo dla nich to łatwy zarobek. Z pewnością przy wapienno-cementowych jest więcej roboty! Jak wspomniałam jednak wcześniej - nie żałujemy swojej decyzji, jesteśmy w 100% zadowoleni i na pewno drugi raz zrobilibyśmy te same tynki:) Nie krytykuję gipsowych, bo i te mają swoje zalety - to od nas, inwestorów, zależy, co sobie w domku zrobimy. Zauważyłam jednak wśród budujących trend powrotu do tynków tradycyjnych. Jeszcze raz życzę udanych decyzji, a przede wszystkim znalezienia dobrego fachowca, bo to podstawa sukcesu!!! My, zanim zdecydowaliśmy się na naszego tynkarza, obejrzeliśmy sobie domek, w którym wcześniej wykonał tynki - byliśmy pod wielkim wrażeniem i od razu (trochę nawet przepłacając) zamówiliśmy tego pana (miał dość napięte terminy, ale nam się oczywiście nie spieszyło). Pozdrawiam!
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-04 13:32:12
Taka podpowiedź Tynki gipsowe mają w sobie dużo wody i dość długo schną (na pozór tego co mogłoby się wydawać) i jeżeli planujecie niedługo sie wprowadzać to może to być kłopotliwe dla kolejnych prac takich jak malowanie tapetowanie kładzenie podłóg. Z tego co jeszcze sie orientuje to są to dość miękkie tynki i po krótkim użytkowaniu biega się z gipsem i zaprawia to co sie szybko uszkodziło.
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-04 13:35:45
Kasiaros
mąż również widział pracę tego pierwszego pana od tynków cementowo-wapiennych. Termin koniec maja, ale po tym co poczytalam to rzeczywiscie chyba cementowo-wapinne (może uda się coś wcześniej). Także dziękuję kolejny raz za podpowiedz :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-04 13:37:54
moniakonrad
macie racje, gdybyśmy się nie wprowadzali w tym roku to może byśmy zaryzykowali (choc nie sadze). Także zostaną cementowo-wapienne. Wiem, że pracy więcej i koszt większy, ale chyba warto :) Dziękujemy za opinie.
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-04 13:47:47
Nie ma za co;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-04 14:35:36
Co do kosztów to wcale nie są takie mocno większe cement, wapno, piasek są tańsze niz popularnu knauf. Gładzie też nie są taki drogie jedynie co robociznę sie placi dwa razy. Ale całkowity koszt nie jest taki straszny a jak dobra ekipa tynkarska to zrobi w takim samym tempie jak maszynowy. My mamy tradycyjne tynki cement-wapno i uważamy że to była dobra decyzja.
odpowiedz
marcin  
Data dodania: 2010-03-04 15:58:52
tynk
Ja na gips sie nie decyduje, nie mam przekonania do tych tynków. Stawiam na klasyczne rozwiązania. TYnki wapienno-cementowe wychodzą drożej ale na budowie jest tak że nie wszystko musi sie opłacać :)))
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-05 13:03:36
moniakonrad
30 zł/m2 z materiałem majstra, także nie wiem czy bardzo dużo czy nie. W każdym bądź razie decyzja wczoraj została podjęta, zostaje pierwotna wersja i juz nic nie ulega zmianie :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-03-05 13:04:17
marcin
czytałam wiele opinii na temat tynkow i już podjęliśmy decyzję. Będą cementowo - wapienne :)
odpowiedz
magdadaniel
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 1382977
Komentarzy: 8222
Obserwują: 217
On-line: 9
Wpisów: 625 Galeria zdjęć: 1364
Projekt OPAŁEK 1G (ODBICIE LUSTRZANE)
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - woj. łódzkie
ETAP BUDOWY - V - Okna i drzwi
ARCHIWUM WPISÓW
2012 luty
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń
2009 grudzień
2009 listopad
2009 październik
2009 wrzesień
2009 sierpień
2009 czerwiec
2009 maj
2009 kwiecień

OBECNIE NA BLOGU
3 niezalogowanych użytkowników