Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

142.Ogrzewanie podłogowe pod podłogą drewnianą?

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-05-21
wyślij wiadomość

W necie znalazłam ciekawy artykuł.

"Okazuje się, że nie ma żadnych przeciwwskazań - elektryczne ogrzewanie podłogowe można stosować zarówno pod posadzką kamienną, jak i drewnianą. Jedyny warunek - przestrzeganie zasad wykonania instalacji.
Wyniki przeprowadzonych pomiarów pozwalają stwierdzić, że drewniane pokrycie podłogi doskonale sprawdza się na elektrycznym ogrzewaniu podłogowym.
Na rynku dostępne są już systemy grzewcze dostosowane do każdego rodzaju podłogi, nawet drewnianej. Potwierdzeniem są wyniki badań (przeprowadzone przez firmę Devi i Barlinek), które miały pokazać zachowanie drewna ogrzewanego elektrycznie. Zadaniem ogrzewania podłogowego było wytworzenie ekstremalnie zmiennych temperaturowo i wilgotnościowo warunków pracy podłogi drewnianej. Rezultaty przeprowadzonych pomiarów pozwalają stwierdzić, że drewniane pokrycie podłogi dobrze sprawdza się na elektrycznym ogrzewaniu podłogowym. Nie występują odkształcenia paneli drewnianych pomimo znaczących zmian zachodzących w otoczeniu.

Instalując elektryczne ogrzewanie pod podłogą drewnianą należy wziąć pod uwagę maksymalną temperaturę roboczą tego pokrycia określoną przez producenta. Kolejnym ważnym czynnikiem jest grubość drewnianego pokrycia. W przypadku pokrycia z drewna miękkiego o ciężarze 400-600 kg/m³ (sosna) maksymalna jego grubość nie powinna przekraczać 2 cm, natomiast w przypadku pokrycia z drewna twardego o ciężarze większym od 600 kg/m³ (buk, dąb) – maks. grubość pokrycia to 3 cm.
Pod uwagę należy wziąć także moc instalowaną, która zależy od podłoża, na którym będziemy układać system grzewczy (legary, wylewka betonowa, stara podłoga drewniana).

Jeżeli sprostamy powyższym wymaganiom możemy cieszyć się z zalet elektrycznego ogrzewania podłogowego zainstalowanego pod posadzką drewnianą – optymalnym rozkładem temperatury, szybkim czasem reakcji systemu, wysoką trwałością instalacji oraz swobodną aranżacją pomieszczenia, które nie jest już ograniczane grzejnikami naściennymi.

Dopełnieniem instalacji mogą być nowoczesne systemy sterowania temperaturą, odznaczające się atrakcyjnym wzornictwem i wyjątkowo łatwą obsługą. Dzięki wykorzystanej technologii bezprzewodowej pozwalają z jednego, centralnie położonego pomieszczenia sterować temperaturą w całym domu. Ponadto urządzenia te pozwalają na zdefiniowanie harmonogramu ogrzewania uwzględniającego okresy nieobecności domowników, a to prowadzi do znacznnej oszczędności energii."
 

Także śmiało można mieć i jedno i drugie blog budowlany - mojabudowa.pl

10Komentarze
Data dodania: 2010-05-21 09:31:43
Jasne, że tak. Postęp robi swoje. Ale moim zdaniem dużym problemem jest to, że taka instalacja musi pracować z większą mocą ze względu na grubość i izolacyjność pokrycia. Co ma duży wpływ na koszty ogrzewania. Oczywiście - jeśli nie zamierzamy się liczyć z kosztami - to można mieć podłogówkę pod drewnem... kwestia wyboru :-)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 09:50:53
lulikowo
Fakt koszty ogrzewania są dużo wyższe, ale jeżeli ktoś się z nimi nie liczy to śmiało może mieć 2 w 1 ;-)
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2010-05-21 10:40:38
Nie występują odkształcenia paneli drewnianych
Obawiam się, że jak się wczytać a artykuł (cytat w tytule), to nadal jest w nim wskazanie, że na podłogówkę możemy kłaść max deskę barlinecką, ale typowej, naturalnej deski drewnianej, już niestety nie:-( Nie chodzi przy tym o odkształcenie, a właśnie izolacyjność. Choć dużo zależy od źródła ciepła - jego temperatury, naturalne deski nadal nie są wskazane, ale deska barlinecka jest dopuszczalna do użycia. Jeśli to kogoś pocieszy...
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 10:43:39
Podchodze do tego typu artykułów ostrożnie. Wszystko zalezy kto jest sponsorem informacji :) - pewnie producent podłóg grewnianych. W przypadku problemów dostaniesz informację, że miałaś zła moc lub zbyt wysoką temperaturę.
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 12:06:26
Zgadzam sie z przedmówcami.
My też rozważaliśmy podłogówkę ale pod panelami laminowanymi (bo one są raczej chłodne). Ostatecznie chcemy zdecydować się jednak na deskę litą. Taka podłoga będzie sama w sobie ciepła, bo naturalna a to jak dla mnie ma duże znaczenie. Więc skoro drewno jest ciepłe i jest izolatorem to rzeczywiście podłogówka musiałaby pracować z dużą mocą. Jednak z tego co powiedział mi parkieciarz należny pamiętać, aby utrzymywać odpowiednią wilgotność powietrza w pomieszczeniu gdzie są podłogi z litego drewna ponieważ przy zbyt suchym powietrzu może zdarzyć się rozchodzenie np. parkietu i on zwrócił szczególna uwagę na to, abyśmy nie robili podłogówki pod deskami (czego i tak nie chcę z racji ciepła drewna) Możliwe, że na podłogach 3 warstwowych wygląda to nieco inaczej i można je ogrzewać . Wszystko zależny od upodobań jaką podłogę wybierzemy. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 12:48:08
re:
A no właśnie tak jest, każdy zachwala na swoją stronę. My osobiście też nie planujemy podłogówki pod deskami, ale dość spora ilość osób decyduje się na to. Szkoda by było żeby założyć ładny parkiet a za chwilę żeby się "rozszedł". Całe szczęście ostateczny wybór należy do nas inwestorów :D
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 13:08:23
No cóż, ja też nie zaryzykowałabym desek i podłogówki - raz, że chodzi tu o ogrzewanie elektryczne, chyba najdroższe w Polsce, dwa, że pod deską to zuzycie energii byłoby dwukrotnie wyższe, a więc koszty takiego ogrzewania mogłyby przerażac, trzy - szkoda desek. Natomiast pod panele czy deskę barlinecką to śmiało można dac zwykłą, nie elektryczną, podłogówkę;) Ale masz Madziu rację - wybór należy do nas inwestorów, a postęp idzie cały czas do przodu!
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 14:06:14
Drewno jest izolatorem, więc chociażby ze względu na to nie warto dawać pod nie podłogówki - no chyba, że komuś nie zależy na cięciu kosztów ogrzewania :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-23 08:52:31
Zgadzam się z Joaśką
Problemem moim zdaniem nie jest znalezienie materiału - jakiś gatunek drewna egzotycznego na pewno spełnił by swoją rolę , czy rozwiązanie sposobu jego położenia. problemem jest wiekszy opór cieplny drewna w stosunku do kamienia czy gresu. jaki ma sens instalowanie niskotemperaturowego ogrzewania jeśli musielibyśmy chcąc osiągnąć komfort i mając większy opór cieplny podnosić temperaturę na zasilaniu ? Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-23 09:38:44
re
właśnie tak jest, niby wszystko pięknie, ale jak przychodzi co do czego to nie końca to wszystko działa tak jak powinno. Ale są ludzie którzy się decydują na podłogówkę i potem kładą drewno.
odpowiedz
magdadaniel
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 1382977
Komentarzy: 8222
Obserwują: 217
On-line: 9
Wpisów: 625 Galeria zdjęć: 1364
Projekt OPAŁEK 1G (ODBICIE LUSTRZANE)
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - woj. łódzkie
ETAP BUDOWY - V - Okna i drzwi
ARCHIWUM WPISÓW
2012 luty
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń
2009 grudzień
2009 listopad
2009 październik
2009 wrzesień
2009 sierpień
2009 czerwiec
2009 maj
2009 kwiecień

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67146
Liczba wpisów: 222813
Liczba komentarzy: 903600
Liczba zdjęć: 681154
Liczba osób online: 159
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy