Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

142.Ogrzewanie podłogowe pod podłogą drewnianą?

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-05-21
wyślij wiadomość

W necie znalazłam ciekawy artykuł.

"Okazuje się, że nie ma żadnych przeciwwskazań - elektryczne ogrzewanie podłogowe można stosować zarówno pod posadzką kamienną, jak i drewnianą. Jedyny warunek - przestrzeganie zasad wykonania instalacji.
Wyniki przeprowadzonych pomiarów pozwalają stwierdzić, że drewniane pokrycie podłogi doskonale sprawdza się na elektrycznym ogrzewaniu podłogowym.
Na rynku dostępne są już systemy grzewcze dostosowane do każdego rodzaju podłogi, nawet drewnianej. Potwierdzeniem są wyniki badań (przeprowadzone przez firmę Devi i Barlinek), które miały pokazać zachowanie drewna ogrzewanego elektrycznie. Zadaniem ogrzewania podłogowego było wytworzenie ekstremalnie zmiennych temperaturowo i wilgotnościowo warunków pracy podłogi drewnianej. Rezultaty przeprowadzonych pomiarów pozwalają stwierdzić, że drewniane pokrycie podłogi dobrze sprawdza się na elektrycznym ogrzewaniu podłogowym. Nie występują odkształcenia paneli drewnianych pomimo znaczących zmian zachodzących w otoczeniu.

Instalując elektryczne ogrzewanie pod podłogą drewnianą należy wziąć pod uwagę maksymalną temperaturę roboczą tego pokrycia określoną przez producenta. Kolejnym ważnym czynnikiem jest grubość drewnianego pokrycia. W przypadku pokrycia z drewna miękkiego o ciężarze 400-600 kg/m³ (sosna) maksymalna jego grubość nie powinna przekraczać 2 cm, natomiast w przypadku pokrycia z drewna twardego o ciężarze większym od 600 kg/m³ (buk, dąb) – maks. grubość pokrycia to 3 cm.
Pod uwagę należy wziąć także moc instalowaną, która zależy od podłoża, na którym będziemy układać system grzewczy (legary, wylewka betonowa, stara podłoga drewniana).

Jeżeli sprostamy powyższym wymaganiom możemy cieszyć się z zalet elektrycznego ogrzewania podłogowego zainstalowanego pod posadzką drewnianą – optymalnym rozkładem temperatury, szybkim czasem reakcji systemu, wysoką trwałością instalacji oraz swobodną aranżacją pomieszczenia, które nie jest już ograniczane grzejnikami naściennymi.

Dopełnieniem instalacji mogą być nowoczesne systemy sterowania temperaturą, odznaczające się atrakcyjnym wzornictwem i wyjątkowo łatwą obsługą. Dzięki wykorzystanej technologii bezprzewodowej pozwalają z jednego, centralnie położonego pomieszczenia sterować temperaturą w całym domu. Ponadto urządzenia te pozwalają na zdefiniowanie harmonogramu ogrzewania uwzględniającego okresy nieobecności domowników, a to prowadzi do znacznnej oszczędności energii."
 

Także śmiało można mieć i jedno i drugie blog budowlany - mojabudowa.pl

10Komentarze
Data dodania: 2010-05-21 09:31:43
Jasne, że tak. Postęp robi swoje. Ale moim zdaniem dużym problemem jest to, że taka instalacja musi pracować z większą mocą ze względu na grubość i izolacyjność pokrycia. Co ma duży wpływ na koszty ogrzewania. Oczywiście - jeśli nie zamierzamy się liczyć z kosztami - to można mieć podłogówkę pod drewnem... kwestia wyboru :-)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 09:50:53
lulikowo
Fakt koszty ogrzewania są dużo wyższe, ale jeżeli ktoś się z nimi nie liczy to śmiało może mieć 2 w 1 ;-)
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2010-05-21 10:40:38
Nie występują odkształcenia paneli drewnianych
Obawiam się, że jak się wczytać a artykuł (cytat w tytule), to nadal jest w nim wskazanie, że na podłogówkę możemy kłaść max deskę barlinecką, ale typowej, naturalnej deski drewnianej, już niestety nie:-( Nie chodzi przy tym o odkształcenie, a właśnie izolacyjność. Choć dużo zależy od źródła ciepła - jego temperatury, naturalne deski nadal nie są wskazane, ale deska barlinecka jest dopuszczalna do użycia. Jeśli to kogoś pocieszy...
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 10:43:39
Podchodze do tego typu artykułów ostrożnie. Wszystko zalezy kto jest sponsorem informacji :) - pewnie producent podłóg grewnianych. W przypadku problemów dostaniesz informację, że miałaś zła moc lub zbyt wysoką temperaturę.
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 12:06:26
Zgadzam sie z przedmówcami.
My też rozważaliśmy podłogówkę ale pod panelami laminowanymi (bo one są raczej chłodne). Ostatecznie chcemy zdecydować się jednak na deskę litą. Taka podłoga będzie sama w sobie ciepła, bo naturalna a to jak dla mnie ma duże znaczenie. Więc skoro drewno jest ciepłe i jest izolatorem to rzeczywiście podłogówka musiałaby pracować z dużą mocą. Jednak z tego co powiedział mi parkieciarz należny pamiętać, aby utrzymywać odpowiednią wilgotność powietrza w pomieszczeniu gdzie są podłogi z litego drewna ponieważ przy zbyt suchym powietrzu może zdarzyć się rozchodzenie np. parkietu i on zwrócił szczególna uwagę na to, abyśmy nie robili podłogówki pod deskami (czego i tak nie chcę z racji ciepła drewna) Możliwe, że na podłogach 3 warstwowych wygląda to nieco inaczej i można je ogrzewać . Wszystko zależny od upodobań jaką podłogę wybierzemy. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 12:48:08
re:
A no właśnie tak jest, każdy zachwala na swoją stronę. My osobiście też nie planujemy podłogówki pod deskami, ale dość spora ilość osób decyduje się na to. Szkoda by było żeby założyć ładny parkiet a za chwilę żeby się "rozszedł". Całe szczęście ostateczny wybór należy do nas inwestorów :D
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 13:08:23
No cóż, ja też nie zaryzykowałabym desek i podłogówki - raz, że chodzi tu o ogrzewanie elektryczne, chyba najdroższe w Polsce, dwa, że pod deską to zuzycie energii byłoby dwukrotnie wyższe, a więc koszty takiego ogrzewania mogłyby przerażac, trzy - szkoda desek. Natomiast pod panele czy deskę barlinecką to śmiało można dac zwykłą, nie elektryczną, podłogówkę;) Ale masz Madziu rację - wybór należy do nas inwestorów, a postęp idzie cały czas do przodu!
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 14:06:14
Drewno jest izolatorem, więc chociażby ze względu na to nie warto dawać pod nie podłogówki - no chyba, że komuś nie zależy na cięciu kosztów ogrzewania :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-23 08:52:31
Zgadzam się z Joaśką
Problemem moim zdaniem nie jest znalezienie materiału - jakiś gatunek drewna egzotycznego na pewno spełnił by swoją rolę , czy rozwiązanie sposobu jego położenia. problemem jest wiekszy opór cieplny drewna w stosunku do kamienia czy gresu. jaki ma sens instalowanie niskotemperaturowego ogrzewania jeśli musielibyśmy chcąc osiągnąć komfort i mając większy opór cieplny podnosić temperaturę na zasilaniu ? Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-23 09:38:44
re
właśnie tak jest, niby wszystko pięknie, ale jak przychodzi co do czego to nie końca to wszystko działa tak jak powinno. Ale są ludzie którzy się decydują na podłogówkę i potem kładą drewno.
odpowiedz

141. Elewacja prawie na ukończeniu

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-05-20
wyślij wiadomość

W związku z ogólnopolską poprawą pogody, prace u nas przeniosły się na zewnątrz.

Mężulek dzielnie docierał wczoraj ściany i już naprawdę niewiele mu zostało blog budowlany - mojabudowa.pl

mojabudowa.pl - blog budowlany

front skończony na tip top.

mojabudowa.pl - blog budowlany 

 Oczywiście folia z okna już poleciała blog budowlany - mojabudowa.pl

mojabudowa.pl - blog budowlany

tył też ogarnięty blog budowlany - mojabudowa.pl

Jeszcze połowa bocznej ściany i docierania koniec blog budowlany - mojabudowa.pl

Potem grunt i farba.

Oczywiście narazie jest wizja koloru oliwkowego (jeszcze raz dziękuję Kasiu).

 

PS. Dzisiaj dostaliśmy info, że w sobotę panowie od kostki przychodzą blog budowlany - mojabudowa.pl. A mieli być na początku lipca blog budowlany - mojabudowa.pl


 

11Komentarze
pitek  
Data dodania: 2010-05-20 13:12:10
jak u was czysto na budowie:), powodzenia:)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 13:13:18
pitek
dziękujemy
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 13:45:18
Kolor elewacji
Oliwkowy!!!!! Hmmmmmm. Myślę, że będzie wyglądać rewelacyjnie!!!!! my też kiedyś myśleliśmy o czymś podobnym ale masa innych wyborów (głównie kolor dachu) sprawiła, że mamy inny kolor. Ale nadal z zachwytem patrzę na elewacje oliwkowe czy w różnych odcieniach zieleni. Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 13:53:01
nasz-muchomorek
zobaczymy jak będzie oliwka wyglądać, jak nie będzie mi się podobać to inny będzie ;p Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 14:27:20
Madziu, za każdym razem, gdy odwiedzam Twój blog, to jestem pełna zachwytu nad waszym Opałkiem:) Pięknie, jeszcze raz pięknie, nawet trudno mi sobie wyobrazic, jak ślicznie będzie wyglądał w oliwkowej elewacji:) Pozdrawiam!
odpowiedz
budujaca
Data dodania: 2010-05-20 15:24:35
rzeczywiście czyściutko u Was na budowie. Pozazdrościć. Bardzo podobają mi się Wasze drzwi. Były dostępne może w bieli?
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2010-05-20 21:44:47
no widze dziś same dobre wiadomości, slicznie domek wygląda a okna bez folijek mmmmmmm....
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 09:23:14
kasiaros
dziękujemy :) Mam nadzieję, że ten oliwkowy kolorek nada mu większego uroku :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 09:23:57
budująca
dziękujemy. Postaram się sprawdzić czy dostępny jest kolor biały i dam znaka :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 09:24:30
romka
wreszcie dobre wiadomości, przestało padać :) yeahhh. Jutro już żadnej folii nie będzie :D
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-21 10:39:34
budująca
niestety kolor biały nie jest dostępny.
odpowiedz

140. Naprawa przeciekających kominów

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-05-20
wyślij wiadomość

Tak jak obiecali tak przyszli blog budowlany - mojabudowa.pl.

Dekarze zaopatrzeni w uszczelki i silikony  wspięli się na dach blog budowlany - mojabudowa.pl

mojabudowa.pl - blog budowlany

zobaczymy co z tego wyjdzie.

W sobotę mają jeszcze przyjść i popatrzeć co i jak, w razie "W" będą dalej poprawiać blog budowlany - mojabudowa.pl

 

16Komentarze
baczki  
Data dodania: 2010-05-20 10:08:26
No!;) Nie wolno im popuścić- dom to nie czajnik, który jeśli przecieka to idzie do wymiany w całości. Powodzenia!!
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 10:15:19
baczki
nawet nie mam zamieru im popuszczać !! Będą przychodzić do skutku !
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 10:15:26
Czy w związku z tym, ze będziesz musiała po raz koleny sprawdzić szczelność kominów, zamawiasz deszcz na weekend ?? :(
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 10:21:29
bena-marcin
nie nie deszczu nie zamawiam, jak coś to szlaufem będę lać ;p, bo w sumie co to za różnica czy woda z nieba czy ze szlaufu ? :-)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 10:25:48
ufff ulżyło mi :))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-20 10:27:35
hihih;) racja przyda się kolejna kontrola
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 10:31:43
bena-marcin; baczki
he he w sumie to jescze sie zastanowie jak to w gole zrobić hehe ale napewno coś wymyśle ... :) a narzie niech nie pada, bo mężuś kończy docierać elewacje i niedługo bedziemy na finish'u :D.
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 10:33:10
Madziu, trzymam kciuki! Oby tym razem się udało:):)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 10:39:30
Magda, kominy będą szczelne (dekarze postaraja sie)nie musisz dzwonic po deszcz :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 10:39:42
kasiaros
dziękuję, mam nadzieję, że to pomoże :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 10:41:17
bena-marcin
he he nawet nie mam zamiaru na sobote to ja zamawiam słońce bo będą prace na zewnątrz ogarniane :D He he ja coś wymyslę i dostanę się na ten dach z tym szlaufem :D
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2010-05-20 12:04:02
Miejmy nadzieję, że kolejna wizyta nie będzie konieczna. Trzymam za słowo z tym słońcem w weekend:-)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 12:53:01
msz-n
też mam taką nadzieję. Zamówiłam zamówiłam, ale co z tego będzie to się okaże w weekend :)
odpowiedz
sarix  
Data dodania: 2010-05-21 15:45:29
ile
Ile wam wyliczyli powierzchnię dachu 220 czy więcej pod więżbę i pod dachówkę JEDNI MÓWIĄ 220 INNI 250 Czy przedłużaliście dł krokwi ( zwis dachu) bo widzę ze podwyższyliście sciankę kolankową a nie razi kształt domu. Nie wiemy czy tak można przedłużać , czy zrobią potem odbiór?
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-23 09:36:45
sarix
u nas wyszło nie całe 220 metrów. krokwie były przedłużane. Jak pojechałam do cieśli to od razu się pytali czy ścianka kolankowa będzie wyższa, bo jak tak to inna długość krokwi będzie potrzebna, więc na budowę dojechały już odpowiedniej długości. U nas było wszystko ustalane z kierownikiem, akceptacja była więc wsio gra :)
odpowiedz
sarix  
Data dodania: 2010-05-23 10:49:30
DZIĘKI SERDECZNE DB WYGLĄDA TAK MYŚLAŁAM
odpowiedz

139. Przeciekające kominy :(

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-05-18
wyślij wiadomość

Totalna porażka blog budowlany - mojabudowa.pl .

Teraz to w sumie się cieszę, że pada ten deszcz, bo wyszły "kwiatki".

Oczywiście sprawa kominów blog budowlany - mojabudowa.pl

mojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

Jestem zła na dekarzy blog budowlany - mojabudowa.pl. Tymbardziej, że już raz byli i poprawiali komin !! A teraz przeciekają dwa blog budowlany - mojabudowa.pl. Szczęście, że wyszło to teraz a nie poźniej !!

Co zrobić, żeby już nie przeciekały ? blog budowlany - mojabudowa.pl

12Komentarze
Data dodania: 2010-05-18 23:35:59
nie zazdroszcze.....u mojej mamy był ten sam problem. Kilku dekarzy wymieniało blachę przy kominie. Za ok 8 razem udało się i nie przeciekają. U mamy niestety musiało być tynkowane kilka razy. Musicie znaleźć dobrego fachowca - niech poprawi
odpowiedz
gosc
Data dodania: 2010-05-19 09:43:29
czapka
Nie widać za dokładnie na waszych zdjęciach - ale czy powodem zawilgocenia kominów nie jest przypadkiem brak czapek kominowych - chyba, że są zamontowane a ja ich nie widzę. Pozdrawiam i życzę powodzenia!
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-19 10:15:00
kominy
Widzę, że plaga przeciekających kominów to temat na czasie. U nas niestety też przeciekają dwa kominy, ręce opadają. Wykonawca stwierdził, że to przez "zacinający" deszcz, bo za mocno padało. Jeszcze głupszego wytłumaczenia w życiu nie słyszałam.
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-19 10:31:44
aniailukasz
ech, porazka z tymi kominami, tymbardziej ze jz raz byli ... mam nadzieje ze dzisiaj to ogarna na tip top
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-19 10:33:01
piotrsz
hm .. sa zrobione wypusty, ale jezeli to ma pomoc to moze rzeczywiscie te czapki trzeba zamontowac ... zobaczymy co dzisiaj dekrze wymyśla
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-19 10:35:58
iza.andrzej
ech, jakas masakra z tymi kominami. Widac teraz jak to fachowcy się przykładają do swojej pracy. Wytłumaczenie pierwsza klasa :( ... facet chyba jakiś niepoważny jest :(
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-19 14:09:24
U nas podobnie
Niestety my tez mamy ten problem. Mam nadzieję, że uda się go szybko i skutecznie zlikwidować. Jak na razie czekam na to co powie kierownik budowy. A potem dobiorę się do wskazanej ekipy.
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-19 14:34:53
gracjan2
Chyba jakaś plaga nieszczelnych kominów :(.
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-19 15:11:06
Oby tym razem udało się Wam ostatecznie uporać z problemem!
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-19 17:53:10
podobno mówi się, że człowiek ma czas robić dwa razy byle jak, ale nie ma czasu zrobić raz a porządnie.. Coś jest w tym stwierdzeniu.. Powodzenia przy poprawkach!!
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 09:46:12
magnolia0joaska
też mam taką nadzieję :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-20 09:47:39
baczki
oj tak jest to prawdziwe stwierdzenie :(. Dziekujemy.
odpowiedz

138. Nadproża

Blog:  magdadaniel
Data dodania: 2010-05-18
wyślij wiadomość

Niestety najgorsze są poprawki - na tapetę idą nadproża

Ale mąż jest dobrej myśli, że zdąży przed tynkarzami blog budowlany - mojabudowa.pl

Oto efekt prac blog budowlany - mojabudowa.pl

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

mojabudowa.pl - blog budowlany

teraz jest wszystko ładnie i równo blog budowlany - mojabudowa.pl
 

1Komentarze
budziki  
Data dodania: 2010-05-18 21:08:58
Kominy
Niestety u mnie poprawiane były obróbki dwa razy. Dekarz stwierdził, że wina murarza kazał założyć folie na komin. Fakt pomogło troszkę. Mam poważną rozmowę z murarzem. Dopilnujcie wszystkiego przed wełną i kartongipsami bo będzie kicha, tak jak u mnie.
odpowiedz
magdadaniel
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 1382977
Komentarzy: 8222
Obserwują: 217
On-line: 9
Wpisów: 625 Galeria zdjęć: 1364
Projekt OPAŁEK 1G (ODBICIE LUSTRZANE)
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - woj. łódzkie
ETAP BUDOWY - V - Okna i drzwi
ARCHIWUM WPISÓW
2012 luty
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń
2009 grudzień
2009 listopad
2009 październik
2009 wrzesień
2009 sierpień
2009 czerwiec
2009 maj
2009 kwiecień

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik